GönderenKonu: Mercedes aracıma hidrojen uygulaması  (Okunma sayısı 3285 defa)

ggezer

  • Yetkilendirilmiş Üye
  • İleti: 4
  • Üyelik Tarihi: 14-10-2011
Mercedes aracıma hidrojen uygulaması
Tarih : 14-10-2011 Saat : 00:50

 

Aracıma hidrojen sistemini ocak 2011 de kendim montajladım ve %40 tasarruf sağladım.11 litreden 7 litreye düştü yakıt tüketimim.Ayrıca araç çekişi çok arttı ve motor çok daha sessiz çalışmaya başladı.

      

      

 

 

 


ggezer

  • Yetkilendirilmiş Üye
  • İleti: 4
  • Üyelik Tarihi: 14-10-2011
RE:Mercedes aracıma hidrojen uygulaması
Tarih : 21-11-2011 Saat : 23:33

01.2011 de takmıştım sistemi aracıma. günde yaklaşık 80-100km yol yapıyorum.O tarihten beri yağı bir kez değiştim.5binlik yağ koymuştum arabaya sistemi takmadan 2 ay önce.araçta sistem yokken yağ eksilmesi vardı.sistem sonrası yağ eksiltme tamamen bitti.9 aydır kullanıyorum çok memnunum.


ggezer

  • Yetkilendirilmiş Üye
  • İleti: 4
  • Üyelik Tarihi: 14-10-2011
RE:Mercedes aracıma hidrojen uygulaması
Tarih : 30-01-2013 Saat : 21:16

Son durumu yazayım arkadaşlar. 2 yıldır hidrojen sistemini kullanmaya devam ediyorum. Sistem ilk günkü gibi randımanlı çalışıyor. Ne performansta nede yakıt tasarrufunda değişiklik olmadı.Yüksek performans ve %40 tasarrufa devam.Yağda eksilmede olmuyor halen.


caner

  • Yetkilendirilmiş Üye
  • İleti: 10
  • Üyelik Tarihi: 31-01-2013
RE:Mercedes aracıma hidrojen uygulaması
Tarih : 30-01-2013 Saat : 23:32

ggezer beyefendi birkaç sorum olacak tecrübelerine dayanarak;

sistemi az bucuk elektrikten anlayan biri montajlayabilir mi-yoksa baya bilmeli mi?

2 uzun yolda ısınma yada motorda her hangi bi aksamda ısınma oluyormu?

birde tasarrufu gaza az basmak suretiyle mi yapıyor yoksa gazın ayarını mı kıstırıyorsunuz.

yani sistem sökülünce araç aynen çalışır mı-istop mu eder. teşk.


ggezer

  • Yetkilendirilmiş Üye
  • İleti: 4
  • Üyelik Tarihi: 14-10-2011
RE:Mercedes aracıma hidrojen uygulaması
Tarih : 31-01-2013 Saat : 18:44

Caner bey sistemi aracıma ben kendim taktım.resimlerdende belli zaten biraz amatör işi oldu :) Eletrik işinden anlamadığımdan onuda motor ustama yaptırdım.Elektrik işide çok zor değil anlayan birisi yapabilir.Önmeli olan depo, hücre ve bublerlerin düzgün yerleştirilmesi.depo yüksekte hücre depodan 20-30 cm aşağıda olması gerekiyor.Bublerleri depodan az bişey yükseğe montajlamak lazım.Bu şekilde sorunsuz bir çalışma sağlanır.Sistem düşük amperde çalıştığından ısınma problemi yok.Ben ilk alanlardanım.o zamanlar  daha yüksek akımda çalışıyordu sistem.Bu nedenle radyatörde vardı sistemde.Şimdilerde hücreler oldukça geliştirilmiş çok daha az akımla daha verimli gaz üretiliyor.o nedenle radyatör kullanımıda bizimki gibi araçlarda gerekmiyor.Benim araç benzinli gaz yok.Benzin ayarlarında bir değişiklik yapmadım.Eskiden gaza mesela yarım basarken şimdi çeyrek bile basmadan aynı hıza ulaşabiliyorum.Haliyle zaten tasarruf sağlanıyor.ekstra bişey gerekmiyor.Sistem çıkarılırsa araç yine çalışır stop etmez.Ama tasarrufta sağlanmaz tabi :)


 1